Darbdaviai kviečiami prisidėti prie specialistų poreikio planavimo: profesinės mokyklos pradeda viešąsias konsultacijas

Darbdaviai kviečiami prisidėti prie specialistų poreikio planavimo: profesinės mokyklos pradeda viešąsias konsultacijas

2024-09-30

Profesinėse mokyklose prasideda viešosios konsultacijos, kurių metu bus aptariamas 2025 m. priėmimo į profesinio mokymo programas planavimas. Socialiniai partneriai kviečiami aktyviai dalyvauti konsultacijose ir teikti savo siūlymus dėl kvalifikuotų darbuotojų poreikio konkrečiame regione.

„Darbdavių, regionų atstovų įsitraukimas į profesinio mokymo organizavimą, bei specialistų poreikio planavimą yra itin svarbus. Bendradarbiavimas tarp profesinių mokyklų, viešojo ir privataus sektorių bei kitų suinteresuotų pusių padeda išsiaiškinti darbo rinkos situaciją kiekviename regione: kokių sričių profesionalų labiausiai reikia, kiek jų įdarbinti pasiruošę vietiniai verslai.

Atsižvelgdamos į šiuos duomenis, profesinėse mokyklose veikiančios tarybos formuoja mokymo programų pasiūlą, nusistato valstybės finansuojamų ir nefinansuojamų vietų skaičius. Užtikrinus regionų poreikius laimime visi, todėl kviečiame aktyviai dalyvauti konsultacijose“, – sako švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Agnė Kudarauskienė.

Viešosiose konsultacijose gali dalyvauti regiono plėtros tarybų, savivaldybių atstovai, darbdaviai, Užimtumo tarnybos, žmonių su negalia interesams atstovaujančių asociacijų, nevyriausybinių organizacijų ir kt. atstovai.

Viešosios konsultacijos dėl priėmimo į profesinio mokymo įstaigas organizuojamos jau antrus metus.

Nuo 2023 m. profesinėms mokykloms užtikrintas didesnis savarankiškumas – pakeistas valstybės finansuojamų vietų planavimo modelis, profesinių mokyklų taryboms suteikiant teisę spręsti, kiek mokinių priimti į atskiras profesinio mokymo programas.

Tai leido sustiprinti ir darbdavių vaidmenį planuojant būsimų specialistų rengimą. Daugiau nei pusė profesinių mokyklų tarybų narių – 5 iš 9 – atstovauja darbdaviams ir regiono plėtros tarybai. Taip darbdaviai gali tiesiogiai dalyvauti formuojant profesinio mokymo pasiūlą darbo rinkai.