Daugiau kaip dvidešimties organizacijų atstovai susirinko į pirmąją viešąją konsultaciją dėl švietimo rodiklių, švietimo duomenų skelbimo apimčių ir būdų. Nacionalinėje švietimo agentūroje vykusioje viešojoje ekspertų konsultacijoje dalyvavo švietimo bendruomenei, viešosios informacijos rengėjams atstovaujančių organizacijų atstovai: mokyklų asociacijų, tėvų, nevyriausybinių švietimo, žurnalistų organizacijų, akademinės bendruomenės atstovų, Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos ir kt.
„Dėkoju už dalykišką, konstruktyvią, darbingą diskusiją, gavome daug naudingų pasiūlymų. Konsultacijas tęsime, kad pagaliau visi sutartume dėl švietimo būklę apibrėžiančių duomenų“, – po konsultacijos sakė švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas.
Viešųjų konsultacijų metu ieškoma sutarimų, kokie rodikliai svarbūs, apibrėžiant, kas yra gera mokykla; kokie duomenys apie mokyklas turi būti skelbiami viešai, kad visuomenė galėtų susidaryti objektyvų supratimą apie mokyklų rezultatus ir švietimo būklę; kokia forma duomenys turėtų būti viešinami, kad būtų suprantami ir patogūs analizei.
Konsultacijos metu švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas pristatė nuo šių metų pradžios dirbusios darbo grupės parengtą Mokyklos kokybės rodiklių sąrašo projektą. Jame numatyti preliminarūs geros mokyklos veiklą apibrėžiantys rodikliai: mokinio galimybės rinktis dalykus bei užsiėmimus, fizinis ir emocinis saugumas mokykloje, švietimo pagalbos, savivaldos veiksmingumas, mokyklos aplinka, mokyklos turimos šiuolaikinės mokymo priemonės.
Pasak viceministro, būtinybė peržiūrėti geros mokyklos požymius nusakančius rodiklius iškilo dar praėjusiais mokslo metais, nes dabar fiksuojami duomenys neatskleidžia ugdymo kokybės visa apimtimi. Suburtoje darbo grupėje buvo konstatuota, kad dabar renkami duomenys labiau nukreipti į fiksuotus mokinių pasiekimus – valstybinių brandos egzaminų ir kitus mokinių pažangos patikrinimus, o ne į galimybių, ugdymo proceso kokybę mokinio lygiu, tai yra, ką valstybė, savivaldybė, mokykla privalo garantuoti mokiniui.
Švietimo bendruomenės atstovai išsako poziciją, kad svarbūs ne tik akademiniai pasiekimai, bet ir kaip mokykla sugeba atskleisti ir paskatinti mokinių kūrybiškumą, socialinę atsakomybę, ugdo kitas kompetencijas, būtinas brandžiai ir pilietiškai asmenybei. Prieš apsiribojimą vien tik akademinių rezultatų duomenimis ir jų pagrindu sudaromu reitingavimu pastarosiomis dienomis viešai pasisakė 10 švietimo organizacijų.
„Mokyklų vertinimas ir lyginimas tik pagal nacionalinių patikrinimų rezultatus ignoruoja kontekstinius ir socialinius skirtumus tarp mokinių ir mokyklų. Reitingavimas kelia įtampas tarp mokyklų ir verčia jas imtis papildomų strategijų, siekiant kurti geresnį įvaizdį. Svarbu akcentuoti, kad daugiau kaip dešimtmetį mokyklų duomenys reitingavimui naudojami neturint jokių metodologiškai pagrįstų kriterijų. Juose pastebima klaidų ir neatitikimų realiems mokyklų duomenims. Mokyklų reitingavimo žalą pastebi ir akademinė edukologų bendruomenė, kuri tyrimais pagrindžia, kad Lietuvoje išplitęs mokyklų reitingavimas yra neobjektyvus, iškraipo ugdymo realybę“, – sakoma išplatintame Lietuvos gimnazijų, Lietuvos mokyklų vadovų, Lietuvos pagrindinių mokyklų, Lietuvos švietimo pagalbos asociacijos, Lietuvos švietimo įstaigų vadovų profesinės sąjungos, Lietuvos progimnazijų asociacijos tarybos, Lietuvos negalios organizacijų forumo, Nacionalinio švietimo NVO tinklo kreipimesi.
Kreipimesi priduriama, kad turi būti patvirtinti ir naudojami kokybės kriterijai, apimantys ne tik akademinius pasiekimus, bet visapusišką asmenybės ugdymą, grindžiamą Geros mokyklos koncepcija.
Prieš mokinių ir mokyklų lyginimą pasisako Lietuvos edukacinių tyrimų asociacija bei Švietimo centrų darbuotojų asociacija. „Mūsų asociacijos jau ne kartą atkreipė švietimo politikos formuotojų dėmesį, kad mokinių ir mokyklų lyginimas yra pavojinga praktika, skatinanti mokytojus ir mokyklas orientuotis tik į siaurus, standartizuotus pasiekimus, o ne visuminį asmenybės ugdymą. Mokyklų reitingavimas iš esmės prieštarauja įtraukiojo ugdymo siekiui, kadangi kiekvienoje mokykloje yra didelė mokinių įvairovė, jos veikia skirtinguose kontekstuose, todėl jų lyginimas vien tik pagal standartizuotus rezultatus nėra pagrįstas validžiais ir objektyviais duomenimis, neatspindi mokyklos įdėtų pastangų į kiekvieno mokinio ūgtį. Viešai skelbiami mokyklų reitingai klaidina visuomenę, menkina mokytojų ir kitų švietimo specialistų darbo vertę, kuria neigiamą mokyklų įvaizdį, iššūkių kupiname laikmetyje. Mokyklų reitingavimas trukdo mokytojų bendradarbiavimui, sklandžiam dalijimuisi praktinio darbo patirtimi“, – viešai išplatintame rašte pažymi šių organizacijų vadovės.
Viešosios konsultacijos metu buvo pabrėžta, kad švietimo stebėsenos rodikliai neturėtų „bausti“ įtraukiojo ugdymo keliu einančių mokyklų. Siūlyta stiprinti patyčių stebėseną švietimo įstaigose, įtraukti daugiau emocinės mokinių ir mokytojų jausenos, dalyvavimo mokyklos savivaldoje rodiklių. Siūlyta, kad duomenys turėtų būti naudojami siekiant tobulinti mokyklų veiklą, švietimo pagalbą mokiniui. „Kiekviena mokykla turi būti gera“, – konsultacijoje kalbėjo Egidijus Milešinas, Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos pirmininkas.
„Rodiklio tikslai turi būti įvardinti. Taip pat svarbu skirtingoms tikslinėms auditorijoms rodyti jiems svarbius duomenis, kad visi gautų jiems rūpimą informaciją, bet kad nebūtų skatinama mokyklų konkurencija. Mokslininkams svarbūs vieni duomenys, tėvams – kiti“, – sakė Šeimų asociacijos atstovė Urtė Žukauskaitė-Zabukė.
Žiniasklaidos atstovai pasisakė už kuo platesnį įvairių švietimo duomenų viešą pateikimą.
Apibendrinus išsakytas nuomones, pastabas, bus koreguojamas Mokyklos kokybės rodiklių sąrašo projektas ir teikiamas tolesniems viešiems svarstymams. Numatoma, kad dokumentai bus patvirtinti iki lapkričio pabaigos.
Nacionalinė švietimo agentūra nuo praėjusių metų rengia ir skelbia viešai prieinamas mokyklų informacines korteles. Jose pateikiami kiekvienos mokyklos lyderystės ir vadybos, ugdymo proceso, pagalbos mokiniui, ugdymo rezultatų rodikliai. Informacija prieinama Švietimo valdymo informacinėje sistemos (www.svis.smm.lt) Mokyklos švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių skiltyje. Konsultacijų metų aiškinamasi, kiek duomenų dar turėtų būti renkama, kaip ir kokiais būdais jie pateikiami, kaip tobulinama dabartinė švietimo duomenų sistema.
Daugiau kaip dvidešimties organizacijų atstovai susirinko į pirmąją viešąją konsultaciją dėl švietimo rodiklių, švietimo duomenų skelbimo apimčių ir būdų. Nacionalinėje švietimo agentūroje vykusioje viešojoje ekspertų konsultacijoje dalyvavo švietimo bendruomenei, viešosios informacijos rengėjams atstovaujančių organizacijų atstovai: mokyklų asociacijų, tėvų, nevyriausybinių švietimo, žurnalistų organizacijų, akademinės bendruomenės atstovų, Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos ir kt.
„Dėkoju už dalykišką, konstruktyvią, darbingą diskusiją, gavome daug naudingų pasiūlymų. Konsultacijas tęsime, kad pagaliau visi sutartume dėl švietimo būklę apibrėžiančių duomenų“, – po konsultacijos sakė švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas.
Viešųjų konsultacijų metu ieškoma sutarimų, kokie rodikliai svarbūs, apibrėžiant, kas yra gera mokykla; kokie duomenys apie mokyklas turi būti skelbiami viešai, kad visuomenė galėtų susidaryti objektyvų supratimą apie mokyklų rezultatus ir švietimo būklę; kokia forma duomenys turėtų būti viešinami, kad būtų suprantami ir patogūs analizei.
Konsultacijos metu švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas pristatė nuo šių metų pradžios dirbusios darbo grupės parengtą Mokyklos kokybės rodiklių sąrašo projektą. Jame numatyti preliminarūs geros mokyklos veiklą apibrėžiantys rodikliai: mokinio galimybės rinktis dalykus bei užsiėmimus, fizinis ir emocinis saugumas mokykloje, švietimo pagalbos, savivaldos veiksmingumas, mokyklos aplinka, mokyklos turimos šiuolaikinės mokymo priemonės.
Pasak viceministro, būtinybė peržiūrėti geros mokyklos požymius nusakančius rodiklius iškilo dar praėjusiais mokslo metais, nes dabar fiksuojami duomenys neatskleidžia ugdymo kokybės visa apimtimi. Suburtoje darbo grupėje buvo konstatuota, kad dabar renkami duomenys labiau nukreipti į fiksuotus mokinių pasiekimus – valstybinių brandos egzaminų ir kitus mokinių pažangos patikrinimus, o ne į galimybių, ugdymo proceso kokybę mokinio lygiu, tai yra, ką valstybė, savivaldybė, mokykla privalo garantuoti mokiniui.
Švietimo bendruomenės atstovai išsako poziciją, kad svarbūs ne tik akademiniai pasiekimai, bet ir kaip mokykla sugeba atskleisti ir paskatinti mokinių kūrybiškumą, socialinę atsakomybę, ugdo kitas kompetencijas, būtinas brandžiai ir pilietiškai asmenybei. Prieš apsiribojimą vien tik akademinių rezultatų duomenimis ir jų pagrindu sudaromu reitingavimu pastarosiomis dienomis viešai pasisakė 10 švietimo organizacijų.
„Mokyklų vertinimas ir lyginimas tik pagal nacionalinių patikrinimų rezultatus ignoruoja kontekstinius ir socialinius skirtumus tarp mokinių ir mokyklų. Reitingavimas kelia įtampas tarp mokyklų ir verčia jas imtis papildomų strategijų, siekiant kurti geresnį įvaizdį. Svarbu akcentuoti, kad daugiau kaip dešimtmetį mokyklų duomenys reitingavimui naudojami neturint jokių metodologiškai pagrįstų kriterijų. Juose pastebima klaidų ir neatitikimų realiems mokyklų duomenims. Mokyklų reitingavimo žalą pastebi ir akademinė edukologų bendruomenė, kuri tyrimais pagrindžia, kad Lietuvoje išplitęs mokyklų reitingavimas yra neobjektyvus, iškraipo ugdymo realybę“, – sakoma išplatintame Lietuvos gimnazijų, Lietuvos mokyklų vadovų, Lietuvos pagrindinių mokyklų, Lietuvos švietimo pagalbos asociacijos, Lietuvos švietimo įstaigų vadovų profesinės sąjungos, Lietuvos progimnazijų asociacijos tarybos, Lietuvos negalios organizacijų forumo, Nacionalinio švietimo NVO tinklo kreipimesi.
Kreipimesi priduriama, kad turi būti patvirtinti ir naudojami kokybės kriterijai, apimantys ne tik akademinius pasiekimus, bet visapusišką asmenybės ugdymą, grindžiamą Geros mokyklos koncepcija.
Prieš mokinių ir mokyklų lyginimą pasisako Lietuvos edukacinių tyrimų asociacija bei Švietimo centrų darbuotojų asociacija. „Mūsų asociacijos jau ne kartą atkreipė švietimo politikos formuotojų dėmesį, kad mokinių ir mokyklų lyginimas yra pavojinga praktika, skatinanti mokytojus ir mokyklas orientuotis tik į siaurus, standartizuotus pasiekimus, o ne visuminį asmenybės ugdymą. Mokyklų reitingavimas iš esmės prieštarauja įtraukiojo ugdymo siekiui, kadangi kiekvienoje mokykloje yra didelė mokinių įvairovė, jos veikia skirtinguose kontekstuose, todėl jų lyginimas vien tik pagal standartizuotus rezultatus nėra pagrįstas validžiais ir objektyviais duomenimis, neatspindi mokyklos įdėtų pastangų į kiekvieno mokinio ūgtį. Viešai skelbiami mokyklų reitingai klaidina visuomenę, menkina mokytojų ir kitų švietimo specialistų darbo vertę, kuria neigiamą mokyklų įvaizdį, iššūkių kupiname laikmetyje. Mokyklų reitingavimas trukdo mokytojų bendradarbiavimui, sklandžiam dalijimuisi praktinio darbo patirtimi“, – viešai išplatintame rašte pažymi šių organizacijų vadovės.
Viešosios konsultacijos metu buvo pabrėžta, kad švietimo stebėsenos rodikliai neturėtų „bausti“ įtraukiojo ugdymo keliu einančių mokyklų. Siūlyta stiprinti patyčių stebėseną švietimo įstaigose, įtraukti daugiau emocinės mokinių ir mokytojų jausenos, dalyvavimo mokyklos savivaldoje rodiklių. Siūlyta, kad duomenys turėtų būti naudojami siekiant tobulinti mokyklų veiklą, švietimo pagalbą mokiniui. „Kiekviena mokykla turi būti gera“, – konsultacijoje kalbėjo Egidijus Milešinas, Lietuvos švietimo ir mokslo profesinės sąjungos pirmininkas.
„Rodiklio tikslai turi būti įvardinti. Taip pat svarbu skirtingoms tikslinėms auditorijoms rodyti jiems svarbius duomenis, kad visi gautų jiems rūpimą informaciją, bet kad nebūtų skatinama mokyklų konkurencija. Mokslininkams svarbūs vieni duomenys, tėvams – kiti“, – sakė Šeimų asociacijos atstovė Urtė Žukauskaitė-Zabukė.
Žiniasklaidos atstovai pasisakė už kuo platesnį įvairių švietimo duomenų viešą pateikimą.
Apibendrinus išsakytas nuomones, pastabas, bus koreguojamas Mokyklos kokybės rodiklių sąrašo projektas ir teikiamas tolesniems viešiems svarstymams. Numatoma, kad dokumentai bus patvirtinti iki lapkričio pabaigos.
Nacionalinė švietimo agentūra nuo praėjusių metų rengia ir skelbia viešai prieinamas mokyklų informacines korteles. Jose pateikiami kiekvienos mokyklos lyderystės ir vadybos, ugdymo proceso, pagalbos mokiniui, ugdymo rezultatų rodikliai. Informacija prieinama Švietimo valdymo informacinėje sistemos (www.svis.smm.lt) Mokyklos švietimo stebėsenos būtinųjų rodiklių skiltyje. Konsultacijų metų aiškinamasi, kiek duomenų dar turėtų būti renkama, kaip ir kokiais būdais jie pateikiami, kaip tobulinama dabartinė švietimo duomenų sistem
elektrikci Google SEO ile hedef kitlemize daha kolay ulaşıyoruz. https://www.royalelektrik.com/
sainsburys pharmacy doxycycline rx care pharmacy detroit mi tadalafil usa pharmacy
http://mexicopharmacy.cheap/# п»їbest mexican online pharmacies
I just could not depart your web site prior to suggesting that I really loved the usual info an individual supply in your visitors Is gonna be back regularly to check up on new posts
Манго Офис тарифы – Манго Офис телефония, Mango-Office вебинар
mexican border pharmacies shipping to usa mexican mail order pharmacies mexican mail order pharmacies
mail order pharmacy india: cheapest online pharmacy india – best india pharmacy
tesco pharmacy cialis doxycycline the generics pharmacy online pharmacy no prescription ultram
VODKA.BET – зеркало водкабет, зеркало водка бет
buy medicines online in india: indianpharmacy com – online shopping pharmacy india
mexican rx online reputable mexican pharmacies online medication from mexico pharmacy
prescription cost: finasteride target pharmacy – the drug store pharmacy
my 24 hour pharmacy online: online pharmacy cialis reviews – people’s pharmacy wellbutrin
best online pharmacy india buy medicines online in india mail order pharmacy india
семаглутид +в казахстане – купить уколы оземпик, препараты +для похудения цена +в аптеках
best online pharmacy india: buy medicines online in india – online shopping pharmacy india
http://pharmbig24.com/# online pharmacy without prescription
Aviator is a one of a kind gambling pretend that has quickly gained vogue surrounded by casino enthusiasts. Untypical classic slots and card games, Aviator offers players a unforeseen to bistro into a time of momentous stakes and unpredictable risk. As an battle-scarred especially bettor with numberless years of gaming behind me, I’ve tried multifarious games, but Aviator became a true revelation. In this review, I liking parcel my impressions, talk hither strategies, features, and the pitfalls of this game.
How Aviator Works
The essence of the distraction is simple: a jet plane takes off and gains altitude, while the multiplier of your bet increases simultaneously. The player obligated to decide when to staunch obstruct the aeroplane and bilk the winnings earlier it in a trice crashes. The longer the plain stays in the show off, the higher the multiplier, but the hazard of losing the unreserved venture also grows with each summary second.
This answer brings unbelievable adrenaline and agitation, as it always feels like you can mark time condign a scanty longer to get more. But, like in true animation, the main implements in Aviator is to an end in time.
What I Like
Clarity and Dynamics. There are no complex rules or touch-and-go strategies like in poker or roulette. Everything is decided here and now—you press the button and spy the result. The amusement is so unembellished that you can understand it in well-deserved a handful minutes.
Discomfort and Unpredictability. Aviator keeps you constantly on edge. Each flight feels like a new occasion likelihood to achieve first place in or be deprived of, and it’s unresolvable to augur when the skate wishes crash.
Quick Results. You don’t oblige to wait hunger, like in poker tournaments or in place of the groove reels to stop spinning. The encounter is dynamic and doesn’t take much time.
Match Fairness. Aviator online game is based on a fair irregularly reckon generator, eliminating the capacity of predicting the willing’s outcome. The whole shooting match depends solely on accident and the actor’s intuition.
What to Maintain in Feeling
Cheerful Risk. The regatta offers not only high winnings but also perspicacious losses. At times, you can come in several times in a string and then displace caboodle at once. Therefore, it’s crucial to manage your bankroll wisely and not lease out emotions take over.
Cognitive Pressure. It often feels like the even will feed flying, and niggardliness makes the player wait until it’s too late. You for to know when to give up and dough in your winnings.
No Way to Finagle the System. There are various “strategies” and “hacks” online promising guaranteed wins. Don’t fall in search these tricks—all such tips are unserviceable because Aviator operates on strict arithmetical algorithms.
Strategies and Tips
Coverage Smart. Fix limits on your winnings and losses in advance so you don’t lose more than you can afford.
Take advantage of Small Bets. Start with pocket-sized amounts to understand the encounter mechanics and your capabilities. This way, you can check in the distraction longer and trim your risk.
Legal tender Loose at Downgrade Multipliers. It’s not as a last resort of the utmost importance to hunt extreme multipliers. Day in and day out, disconcerted wins are safer than rare but obese ones that may not at any time happen.
Conclusion
Aviator is a distraction representing those who leman danger and the hint of control over their bets. It brings a lot of emotions but also requires mettle and the capacity to cut out in time. It’s not well-deserved a stratagem but a true investigation of nerves and intuition. If you’re ready to nightclub into a in all respects of precipitousness and adrenaline, Aviator is once good your attention. But remember the ranking commonly: trade on responsibly and don’t wager more than you’re willing to lose.
motion sickness banfield online pharmacy people’s pharmacy nexium
Prasugrel: rx care pharmacy pearland tx – propecia target pharmacy
can i buy viagra from pharmacy: pharmaceuticals online australia – best rated online pharmacy
https://mexicopharmacy.cheap/# best online pharmacies in mexico