Warning: getimagesize(https://i0.wp.com/zum.lrv.lt/uploads/zum/news/images/22768_d03f75f5e7cea411f48d646f3e2a718b.jpg?w=100&resize=100): Failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 File Not Found in /home/we87lt/domains/jonavietis.lt/public_html/wp-content/plugins/featured-image-from-url/admin/dimensions.php on line 116

Warning: getimagesize(https://i0.wp.com/zum.lrv.lt/uploads/zum/news/images/22768_d03f75f5e7cea411f48d646f3e2a718b.jpg?w=100&resize=100): Failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 File Not Found in /home/we87lt/domains/jonavietis.lt/public_html/wp-content/plugins/featured-image-from-url/admin/dimensions.php on line 116
Ką svarbu žinoti žengiantiems į Japonijos rinką

Ką svarbu žinoti žengiantiems į Japonijos rinką

Stabilią politinę, ekonominę ir verslo aplinką turinti Japonijos rinka itin domina Lietuvos žemės ūkio ir maisto pramonės eksportuotojus. Šią savaitę Žemės ūkio ministerijos, VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūros ir Lietuvos ambasados Japonijoje surengtame nuotoliniame seminare apie Japonijos rinką dalyvavo daugiau kaip 60 Lietuvos įmonių atstovų.

Japonija, turinti 125 mln. gyventojų ir užimanti trečiąją vietą pasaulyje pagal BVP, maisto produktais apsirūpina tik 38 proc. Dėl šios priežasties ji laikoma viena patraukliausių rinkų Lietuvos žemės ūkio ir maisto pramonės eksportuotojams.

„Esame suinteresuoti stiprinti ekonominius ryšius. Mūsų prioritetas – aukštos kokybės ir sveikatai palankių maisto produktų eksportas. Džiaugiamės, kad Japonijos rinkoje savo vietą rado lietuviška jautiena, pieno, duonos ir konditerijos, žuvies gaminiai, ekologiški produktai, medus, grikiai“, – sakė žemės ūkio viceministras Vytenis Tomkus.

Pasak Lietuvos ambasadoriaus Japonijoje dr. Aurelijaus Zyko, esant pasaulinei maisto krizei, didelį kiekį maisto produktų importuojanti Japonija yra itin pažeidžiama šalis. „Lietuva, kuri pagamina nepaprastai daug maisto ir žemės ūkio produktų, yra tikrai pastebima. Šiuo metu tai yra viena geriausių progų žengti į Japonijos rinką, kadangi jaučiamas maisto produktų trūkumas, o lietuviški maisto produktai Japonijoje itin laukiami. Žengiantiems į Japonijos rinką linkiu apsišarvuoti kantrybe – kalbame apie didžiulius geografinius nuotolius, kultūrinius skirtumus ir visiškai kitokį verslo etiketą“,  – sakė ambasadorius.

Japonijos Gamybos, importo ir investicijų skatinimo organizacijos prekybos bei investicijų patarėjas Makoto Nakamura seminaro dalyviams išsamiai pristatė patekimo į Japonijos maisto rinką strategiją, o žemės ūkio atašė Japonijoje Kristina Mineikienė – svarbiausius akcentus, kuriuos privalu žinoti žengiant į Japonijos rinką: ekonominę aplinką, prekybos veikimo šalyje kanalus, Japonijos vartotojo sampratą bei tinkamo pasiruošimo eksportui svarbą. „Būtina įvertinti pagrindinius rinkos žaidėjus, paruošti unikalų pardavimo pasiūlymą, orientuotą į ilgalaikį verslą ir partnerystę“, – teigė K. Mineikienė.

Lietuviškų maisto produktų ir gėrimų eksportas į Japoniją kasmet sparčiai auga: 2022 m. žemės ūkio ir maisto produktų bendrasis eksportas sudarė 22,5 mln. eurų (1,7 karto daugiau nei 2021 m). Šiemet per 7 mėnesius į Japoniją jau eksportuota produkcijos už 17,3 mln. eurų. Pastaruoju laikotarpiu pastebimas didelis medaus, paukštienos bei kiaušinių produktų eksporto augimas.

VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra 2024 m. kovo mėnesį didžiausioje tarptautinėje maisto ir gėrimų parodoje Azijoje „Foodex Japan 2024“ įrengs nacionalinį Lietuvos stendą. Prieš šią parodą Žemės ūkio ministerija ir agentūra planuoja surengti aukšto lygio verslo misiją į Japoniją, kurios metu bus organizuojamas Lietuvos ir Japonijos verslo forumas, išskirtinai orientuotas į maisto pramonę.