Jau daugiau nei pusė gydymo įstaigų naudojasi nacionaline pacientų registravimo sistema

Jau daugiau nei pusė gydymo įstaigų naudojasi nacionaline pacientų registravimo sistema

Daugiau nei pusė Lietuvos gydymo įstaigų registruoja pacientus naudodamos Išankstinės pacientų registracijos (IPR) informacinę sistemą, kuri leidžia efektyviau organizuoti darbą ir valdyti pacientų srautus. Tikimasi, kad ateityje bendra nacionalinė registracijos sistema apjungs visą šalies sveikatos priežiūros įstaigų tinklą. Atsižvelgiant į įstaigų siūlymus, sistema yra tobulinama, kad būtų kuo greitesnė ir patogesnė naudotojams.

Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninė Kauno klinikos IPR informacine sistema naudojasi nuo pat jos veikimo pradžios 2019 m. Pernai lapkritį ligoninė pradėjo naudoti ir šios sistemos eilių formavimo funkcionalumą, kuris padeda pacientui užsiregistruoti pas specialistą, nors pas jį reikia palaukti ilgiau.

Kauno klinikų Ambulatorinių paslaugų koordinavimo tarnybos vadovas Šarūnas Mačinskas įvardija du pagrindinius IPR informacinės sistemos privalumus: ji padeda suvaldyti didžiulį universiteto ligoninės teikiamų paslaugų spektrą, įskaitant ir smulkias subspecializacijas, bei leidžia rinkti analitinius duomenis, kurie padeda geriau organizuoti darbą, planuojant ambulatorinių paslaugų poreikį.

„Universiteto ligoninė teikia ne tik atskirų asmens sveikatos priežiūros sričių specialybių paslaugas, bet ir išsiskiria tam tikrose srityse, reikalaujančiose specialios kompetencijos ar infrastruktūros. IPR sistemoje tai galima aiškiai pateikti ir sudaryti pacientui galimybę pasirinkti jam tinkamiausią konsultaciją. Be to, sistemos duomenys leidžia matyti, kada ir kokių paslaugų poreikis yra didžiausias, ar padaliniai vykdo jiems nustatytus ambulatorinių paslaugų teikimo planus, pagal galimybes planuoti šių paslaugų plėtrą“, – teigia Kauno klinikų Ambulatorinių paslaugų koordinavimo tarnybos vadovas Š. Mačinskas.

Vilniaus Antakalnio poliklinika anksčiau registravo pacientus savo vidinėje sistemoje, o dabar per integracines sąsajas naudojasi ir IPR informacine sistema.

„Mūsų pacientai vis dar labiau linkę naudotis poliklinikos sistema, tačiau pastebime, kad IPR sistema dažnai naudojasi prie kitų gydymo įstaigų prisirašę pacientai, kurie turi siuntimą ir jiems reikalinga registracija pas gydytojus specialistus. Šios sistemos pagalba sumažinami skambučių srautai į registratūrą, o tai palengvina galimybę užsiregistruoti tiems, kurie internetu nesinaudoja“, – teigia Antakalnio poliklinikos komunikacijos koordinatorė Rūta Vanagienė.

Sveikatos apsaugos ministerijos Sveikatos sistemos informacinių išteklių vystymo skyriaus vedėja Vilma Telyčėnienė kviečia gydymo įstaigas, kurios dar neregistruoja pacientų per IPR informacinę sistemą, nedelsti ir ją išbandyti. Pasak ministerijos atstovės, ši registracijos sistema padeda efektyviau valdyti pacientų srautus, neleisti susidaryti dirbtinėms eilėms, kai pacientai registruojasi konsultacijai be siuntimo arba su tuo pačiu siuntimu registruojasi keliose gydymo įstaigose. Patys pacientai, pasikeitus aplinkybėms, turi galimybę atšaukti registraciją, užleisdami vietą kitiems laukiantiems pacientams.

„IPR informacinė sistema yra integruota su E. sveikatos sistema, tai leidžia susieti pacientų registracijas su galiojančius elektroniniais siuntimais ir išvengti dirbtinai susidarančių eilių. Be to, gydymo įstaigos gali įrašyti pacientus į laukimo eilę ir suteikti paslaugas, kai tik tokia galimybė atsiras atsivėrus naujiems registracijos laikams arba kitiems pacientams atsisakius konsultacijos“, – vieningos registracijos sistemos naudą mažinant pacientų eiles pabrėžia V. Telyčėnienė.

Sveikatos apsaugos ministerija ir IPR informacinės sistemos pagrindinis tvarkytojas Registrų centras bendradarbiauja su gydymo įstaigomis ir išklauso visas pastabas bei siūlymus, kaip tobulinti registracijos sistemą, kad tiek pacientams, tiek gydymo įtaigoms būtų greičiau ir paprasčiau ja naudotis. Ypatingas dėmesys skiriamas sistemos greitaveikos didinimui.

Dar šiemet planuojama įdiegti patobulinimus, kurie leis:

  • atlikti paciento apklausą apie sveikatos būklę prieš vizitą;
  • vertinti pasitenkinimą suteiktomis paslaugomis;
  • pačiam pacientui atsistoti į laukimo eilę;
  • siųsti pacientui pranešimus apie atsiradusį naują vizito laiką;
  • registruotis  slaugai ir palaikomajam gydymui, stacionarinėms ir reabilitacijos paslaugoms;
  • registruotis pas gydytoją per mobiliąją aplikaciją.

Šiuo metu prie IPR informacinės sistemos yra prisijungusios 471 sveikatos priežiūros įstaigos visoje Lietuvoje, kurios registruoja pacientus pas 1495 šeimos gydytojus ir 4661 gydytoją specialistą. Pacientai IPR informacinėje sistemoje gali registruotis ir patys, interneto naršyklėje surinkę adresą https://ipr.esveikata.lt. Pacientai sistemoje mato vizitų laikus, kuriuos skelbia gydymo įstaigos, gali rezervuoti arba atšaukti priėmimo laiką, stebėti visų savo planuojamų bei įvykusių apsilankymų istoriją.

SAM Komunikacijos skyrius